Αν ο στόχος σας είναι να φάτε μια υγιεινή γουλιά, παραλείψτε την μπανάνα όταν φτιάχνετε ένα smoothie.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια-Ντέιβις διαπίστωσαν ότι η προσθήκη μπανάνας μπορεί να επηρεάσει την απορρόφηση ισχυρών ενώσεων που ονομάζονται φλαβονοειδή, οι οποίες συνδέονται με την υγεία του εγκεφάλου και της καρδιάς.

Τα φλαβονοειδή που βρίσκονται σε τροφές όπως τα μήλα, τα μούρα, το κακάο και τα σταφύλια, είναι φυσικές ενώσεις που βοηθούν στην υποστήριξη της μνήμης, στη μείωση της φλεγμονής και στη βελτίωση της ροής του αίματος όταν καταναλώνονται τακτικά. Το πρόβλημα είναι ένα ένζυμο που βρίσκεται σε αφθονία στις μπανάνες, η πολυφαινολική οξειδάση (PPO).

Σε πειράματα, τα smoothies με βάση την μπανάνα μείωσαν δραματικά την απορρόφηση φλαβονοειδών σε σύγκριση με τα smoothies με βάση τα μούρα, ανέφεραν πρόσφατα ερευνητές. Προτιμήστε τα μούρα όταν το smoothie σας είναι φτιαγμένο με συστατικά όπως ανανάς, πορτοκάλια, μάνγκο ή γιαούρτι και παραλείψτε την μπανάνα! Αυτή η έρευνα μας δείχνει πώς η προετοιμασία των τροφίμων επηρεάζει την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Το τσάι, για παράδειγμα, είναι μια σημαντική διαιτητική πηγή φλαβονοειδών και ο τρόπος παρασκευής του θα μπορούσε να επηρεάσει τα επίπεδα των ενώσεων που είναι διαθέσιμες για απορρόφηση από το σώμα.

Πηγή: Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια-Ντέιβις Περιοδικό Food and Function