Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι τα λαχανικά που προστατεύουν καλύτερα την καρδιά σας μπορεί να εξαρτώνται από το φύλο σας.
Οι ερευνητές ανέλυσαν διατροφικά δεδομένα από περισσότερους από 600 νεαρούς ενήλικες στην Αυστραλία και βρήκαν σαφείς διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Οι νεαροί άνδρες που έτρωγαν περισσότερα όσπρια – όπως φασόλια, φακές και μπιζέλια – είχαν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν πρώιμα προειδοποιητικά σημάδια καρδιακών παθήσεων όπως υπέρταση , αυξημένη περιφέρεια μέσης, LDL χοληστερόλη και αυξημένο σάκχαρο στο αίμα.
Οι νεαρές γυναίκες, εν τω μεταξύ, είδαν το μεγαλύτερο όφελος από τα σταυρανθή λαχανικά – όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το λάχανο – τα οποία συνδέθηκαν με λιγότερα πρώιμα προειδοποιητικά σημάδια καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2.
Μόνο μία μερίδα των κατάλληλων λαχανικών την ημέρα συνδέθηκε με πολύ χαμηλότερο κίνδυνο για την υγεία ακόμη και σε άτομα που διανύουν την δεύτερη δεκαετία της ζωής τους.
Γιατί λοιπόν ο διαχωρισμός ανά φύλο;
Τα ευρήματά υποδηλώνουν ότι οι άνδρες και οι γυναίκες μπορεί να επεξεργάζονται ορισμένα θρεπτικά συστατικά και φυτικές ενώσεις από τα λαχανικά με διαφορετικό τρόπο.Για παράδειγμα, οι ενώσεις στα όσπρια μπορεί να έχουν ισχυρότερη επίδραση στην τεστοστερόνη, ενώ οι ενώσεις στα σταυρανθή λαχανικά μπορεί να έχουν μεγαλύτερη επίδραση στις γυναικείες ορμόνες όπως τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη.
Απαιτούνται περισσότερες μελέτες, αλλά οι ερευνητές λένε ότι αυτά τα λαχανικά είναι προσιτά και εύκολα στην προσθήκη στα καθημερινά γεύματα.
Πηγή: Ινστιτούτου Έρευνας για τη Διατροφή και την Καινοτομία στην Υγεία του Πανεπιστημίου Edith Cowan στην Αυστραλία