Ο καφές είναι ένα από τα πιο ευρέως καταναλωτικά ποτά σε όλο τον κόσμο.

Οι κόκκοι περιέχουν μια σειρά από βιοδραστικές ενώσεις, όπως  καφεΐνη, χλωρογενικό οξύ και μικρές ποσότητες βιταμινών και μετάλλων. Η κατανάλωση καφέ και τσαγιού έχει ευεργετικές επιδράσεις στο εγκεφαλικό επεισόδιο,την καρδιακή ανεπάρκεια , τους καρκίνους, τον διαβήτη και την νόσο του Πάρκινσον.

Αρκετές μελέτες δείχνουν επίσης ότι ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για την νόσο του Αλτσχάιμερ.

Ωστόσο υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της πρόσληψης καφέ και τσαγιού και της γνωστικής ικανότητας .(δηλαδή της μνήμης,της προσοχής,της ταχύτητας επεξεργασίας της γλώσσας και της εκτελεστικής λειτουργίας). Η κατανάλωση περισσότερων από τρία φλιτζάνια καφέ την ημέρα συνδέεται με ταχύτερη γνωστική εξασθένηση με την πάροδο του χρόνου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μεγάλης μελέτης. Σε σύγκριση με την υψηλή κατανάλωση καφέ (τέσσερα ή περισσότερα φλιτζάνια ημερησίως), τα άτομα που δεν κατανάλωναν ποτέ καφέ και τα άτομα με μέτρια κατανάλωση είχαν βραδύτερη μείωση στη νοημοσύνη.

Όπως λέει και το αρχαίο ρητό “Παν μέτρον Άριστον”. Όλα έχουν να κάνουν με την ισορροπία, οπότε η μέτρια κατανάλωση καφέ είναι εντάξει, αλλά η υπερβολική κατανάλωση μάλλον δεν συνιστάται.

Πηγή: Advent Health Research Institute, Orlando.