Ένα παλιό αστείο λέει ότι το να έχεις μεγάλη οικογένεια θα σε κάνει να τρελαθείς, αλλά η έρευνα δείχνει ότι μπορεί να ισχύει το αντίθετο.

Οι γυναίκες που κάνουν περισσότερα παιδιά μπορεί στην πραγματικότητα να έχουν μια βιολογική ασπίδα κατά των επεισοδίων  και των αγγειακών βλαβών στον εγκέφαλο, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Επειδή οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 57% όλων των θανάτων από εγκεφαλικά επεισόδια στις ΗΠΑ, ο εντοπισμός συγκεκριμένων παραγόντων κινδύνου αποτελεί κορυφαία ερευνητική προτεραιότητα.

Κατά τη διάρκεια μιας 18ετούς παρακολούθησης, παρακολουθήθηκανγυναίκες για κλινικά εγκεφαλικά επεισόδια καθώς και για μικρές περιοχές βλάβης που προκαλούνται από περιορισμένη ροή αίματος, οι οποίες μπορούν να παρατηρηθούν σε μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου, αλλά μπορεί να μην προκαλέσουν άμεσα συμπτώματα.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά.

Οι γυναίκες που είχαν τρεις ή περισσότερες  γεννήσεις είχαν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο ή να εμφανίσουν σημάδια αγγειακής εγκεφαλικής βλάβης σε σύγκριση με εκείνες που είχαν λιγότερα παιδιά.

Γιατί περισσότερα παιδιά θα οδηγούσαν σε έναν πιο υγιή εγκέφαλο; Το μυστικό είναι τα οιστρογόνα. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το σώμα εκτίθεται σε υψηλά επίπεδα φυσικών οιστρογόνων.

Κατανοώντας αυτούς τους μοναδικούς αναπαραγωγικούς δείκτες, οι γιατροί μπορεί σύντομα να είναι σε θέση να προσαρμόσουν τα σχέδια πρόληψης του εγκεφαλικού επεισοδίου ειδικά για τις γυναίκες, διασφαλίζοντας ότι όσοι έχουν χαμηλότερη φυσική έκθεση σε οιστρογόνα να λαμβάνουν νωρίτερα παρεμβάσεις, ανέφεραν οι ερευνητές.

Πηγή: Journal of the American Heart Association