Για πολλούς, ο καφές είναι μια αγαπημένη πρωινή τελετουργία. Τι θα λέγατε όμως αν η ώρα που πίνετε θα μπορούσε να επηρεάσει το πόσο καλά ζείτε;
Η μελέτη δείχνει ότι η κατανάλωση καφέ μόνο το πρωί συνδέθηκε με 16% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου και 31% μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο σε σύγκριση με όσους δεν πίνουν καφέ. Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από περισσότερους από 40.000 ενήλικες ηλικίας 18 ετών και άνω.
Η κατανάλωση καφέ χωρίστηκε σε τρία χρονικά πλαίσια: πρωί (από 4 π.μ. έως 11:59 π.μ.), απόγευμα (από 12 μ.μ. έως 4:59 μ.μ. ), και το βράδυ (από τις 5 μ.μ. έως τις 3:59 π.μ.) Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι όσοι έπιναν καφέ αποκλειστικά το πρωί ωφελήθηκαν περισσότερο όσον αφορά τη μακροζωία και την υγεία της καρδιάς.Οι άνθρωποι που έπιναν καφέ όλη την ημέρα δεν είδαν σημαντική μείωση του κινδύνου. Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η χρονική στιγμή της πρόσληψης καφέ μπορεί να επηρεάσει τον κιρκάδιο ρυθμό και τα επίπεδα ορμονών μας.
Η κατανάλωση καφέ αργότερα μέσα στην ημέρα, ακόμα κι αν αισθανόμαστε ότι τον χρειαζόμαστε, μπορεί να διαταράξει την παραγωγή μελατονίνης ,μιας ορμόνης που ρυθμίζει τον ύπνο και επηρεάζει την υγεία της καρδιάς. Και οι αντιφλεγμονώδεις δράσεις του καφέ μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικές όταν καταναλώνεται το πρωί.
Συνήθως δεν μας δίνονται συμβουλές για το χρονοδιάγραμμα στις διατροφικές μας συνήθειες αλλά ίσως θα έπρεπε να το σκεφτόμαστε αυτό στο μέλλον.
Πηγή: European Heart Journal