Η παράλειψη του πρωινού, η οποία έχει ήδη συνδεθεί με διάφορες πιθανές επιπτώσεις στην υγεία, και η κατανάλωση δείπνου αργά το βράδυ , συνδέονται και με έναν ακόμη σημαντικό κίνδυνο – το κάταγμα οστού, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η παράλειψη του πρωινού συσχετίστηκε σημαντικά με αυξημένο κίνδυνο διάγνωσης οστεοπορωτικού κατάγματος.
Μία προηγούμενη έρευνα επίσης είχε δείξει ότι η παράλειψη του πρωινού και η αργοπορημένη κατανάλωση δείπνου συνδέονται με την παχυσαρκία ,το διαβήτη τύπου 2 και τις καρδιαγγειακές παθήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι παραλείπουν το πρωινό έχουν χαμηλότερη πρόσληψη βιταμίνης D και ασβεστίου και χαμηλότερα επίπεδα 25-υδροξυβιταμίνης D στον ορό σε σχέση με εκείνους που καταναλώνουν πρωινό, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D λόγω έλλειψης πρωινού μπορεί να επηρεάσει τον αυξημένο κίνδυνο οστεοπορωτικών καταγμάτων.
Η τακτική συνήθεια του καθυστερημένου δείπνου θα μπορούσε να παίζει ρόλο στον κίνδυνο κατάγματος διότι το καθυστερημένο δείπνο μπορεί να επιδεινώσει την ποιότητα του ύπνου και τον κιρκάδιο ρυθμό, που είναι απαραίτητος για τη διατήρηση της υγείας των οστών.
Επιπλέον, αυτά τα διατροφικά πρότυπα συχνά ακολουθούνται και από άλλες δυσμενείς για την υγεία συμπεριφορές όπως το κάπνισμα, η χαμηλή σωματική δραστηριότητα και ο ανεπαρκής ύπνος.
Επομένως είναι σημαντικό να υπάρχει η επίγνωση της σταδιακής βελτίωσης των συνολικών συνηθειών του τρόπου ζωής.
Πηγή: Journal of the Endocrine Society